Valérie Magnin werkte tijdens de coronacrisis als projectdirecteur bij het Landelijk Serviceloket. Iedere vraag die uitzonderlijk, raar of lastig was, kwam daar terecht. Een soort landelijke vergaarbak waar regionale GGD’en ondersteuning konden aanvragen voor alles wat nergens onder viel. Valerie blikt terug op een extreme en bewogen periode.
Op- en afbouwen van testlocaties. De coördinatie van mobiele units. Een landelijke pool van 2000 testafnemers aansturen. Het is een greep uit de vele taken van het Landelijk Serviceloket (LST) waarvan Valérie bijna 3 jaar lang projectdirecteur was. ‘Met een team van vijftig mensen waren we zeven dagen per week van 06.00 uur tot 22.00 uur open’, vertelt zij. ‘Gepokt en gemazeld in de evenementensector was ik veel gewend. Het continu ‘aan’ moeten staan en snel besluiten nemen bijvoorbeeld. Dat past goed bij mensen uit de evenementenbranche. In dat opzicht leek de coronaperiode op ons normale werk. Toch had deze periode een grotere impact. En dat het uiteindelijk drie jaar zou duren, had ik natuurlijk nooit verwacht.’